Da, domnule ministru, am tuşit puţin de dimineaţă

alegerea corecta

Scriu acest text în semn de recunoştinţă şi aleasă preţuire pentru Guvernul Boc. Care a reuşit, deşi nu credeam că acest lucru mai e posibil, să scadă preţul ţigărilor din piaţă. N-o să uit niciodată în viaţă ziua de după arestările de la vama Siret. Cum m-am dus eu să-mi iau cartuşul săptămânal de ţigări, cum i-am dat repede vânzătorului cei optzeci şi cinci de lei şi cum el a venit după mine să-mi dea înapoi cinci lei. „E opt sute”, mi-a zis zâmbind. „Aha” i-am răspuns eu tot zâmbind. A fost un moment emoţionant şi cred că amândoi ne-am jurat în clipa aia că vom vota până la moarte cu actuala putere. Mai aveam puţin şi plecam împreună la o cafea, să discutăm cum strângem nişte semnături sau cum organizăm un miting de susţinere pentru guvern. Huo militarilor în rezervă, jos sindicatul funcţionarilor publici, moarte pensionarilor, mai ales ălora nefumători. Aproape că aveam lacrimi în ochi: ce solidaritate socială se născuse în clipa aia, cât de fericiţi eram cu opţiunile noastre politice comune, ce bine era să trăieşti într-o ţară în care lucrurile merg în direcţia bună. Sincer, chiar mi-a trecut prin cap ca săptămâna asta să-mi cumpăr ţigările de pe piaţa legală. Aşa, să-i fac şi eu guvernului Boc o bucurie. Dar încă mă mai gândesc ce să cer de ăia 80% cât e valoarea accizelor. Adică de ăia aprope zece lei pe care i-aş da zilnic statului. Şi care tot aud că ar fi un fel de asigurare de sănătate pe care o plătesc, fiindcă riscul de îmbolnăvire e mai mare la mine. Având eu convingerea că e al dracu’ de complicat să mă duc să cer asistenţă medicală gratuită doar cu bonul de casă de la magazinul de ţigări, mă gândesc la lucruri mai simple. Cum ar fi să mă sune în fiecare dimineaţă cineva de la ministerul sănătăţii. „Bună dimineaţa, v-am sunat să ne asigurăm că vă simţiti bine. E totul în regulă? A, aţi tuşit puţin. Asta e din cauză că, dumneavoastră, fumătorii, sunteţi mai expuşi la contactarea virozelor respiratorii. Să vă trimitem pe cineva să vă facă un ceai? Nu, nu doriţi? Vă reamintim că aţi plătit deja pentru acest serviciu. Tot nu doriţi? Atunci vă urăm o zi bună şi, aveţi grijă, luaţi-vă umbrela când ieşiţi din casă, fiindcă s-ar putea să plouă”. Zic că face să dai banii, dar nu mi-e clar încă prin ce arestări s-ar putea aranja asta.

2 gânduri despre „Da, domnule ministru, am tuşit puţin de dimineaţă

  1. e un text foarte bun. intr-adevar, de banii pe care ii incaseaza pe accize de la „viciosi”, statul are o mare datorie fata de acestia.
    nu uita totusi ca nu numai statul ia accise, ci si… contrabandistii. si ei vand pachetul de tigari triplu sau x4 valoarea lui. ei cum isi fac datoria fata de tine si fata de societate?

  2. Pingback: Romportal » Da, domnule ministru, am tu?it pu?in de diminea??

Lasă un comentariu